1. Web stranica je vidljivo zastarjela
Ne zaboravite da imate samo jednu priliku za prvi dojam. Ovdje, kao što smo već i spomenuli, nije samo problem u godinama i datumu izrade web stranice, već u načinu na koji je rađena, odnosno onome ko je radio na njoj.
Od izbora tipografije, blještavih slika i animacija, nedostatka konkretnog sadržaja na vidljivom mjestu, sve su to razlozi za redizajn web stranice, a kojih ima još mnogo i iskusnim web dizajnerima će biti vidljivi na prvi pogled.
Još jedna uobičajena greška u dizajnu jest iznošenje svih podataka o Vama na početnoj stranici što može biti zanimljivo i informativno, ali činjenica je da ljudi nisu došli na Vašu web lokaciju da bi čitali, već saznati informacije o Vama. Potencijalni klijenti žele znati šta radite i kako to radite. Zašto bi baš Vas trebao odabrati? Kako bi trebao komunicirati s Vama? Koliko god Vi imali potrebu pisati romane o Vama, u ovoj situaciji, manje je više.
2. Web stranica nije prilagođena mobilnim uređajima
Kako su se danas gotovo svi preselili na pametne telefone, web stranice koje na mobitelima izgledaju jednako kao na računaru postale su gotovo neupotrebljive.
Jedna od najvećih mana starih web stranica je prikaz na mobilnim uređajima: sitan tekst, slike, gotovo nevidljivi izbornik i navigacija kroz stranicu, te se korisnici ni ne trude pronaći nešto na njima.
Jeste li znali da više od polovice internet prometa dolazi s mobilnih uređaja? Dakle, bitno je kako će se Vaša stranica prikazivati na zaslonu mobitela.
Responzivnost je svojstvo dizajna koje omogućava prilagodbu elemenata web stranice ovisno o veličini ekrana na kojem se prikazuje. Drugim riječima, stranica će na svim uređajima izgledati kao da je dizajnirana baš za njega.
Osim toga, Google kao jedan od kriterija za rangiranje stranice uzima i responzivnost Vaše web stranice. Možda je konkurencija u rezultatima pretraživanja ispred Vas upravo zbog tog.
3. Loše pozicije u rezultatima pretraživanja
Ne treba posebno govoriti da danas gotovo svi koriste Google za pretragu željenog sadržaja, proizvoda ili usluga. Uz to, jako malo ljudi ciljano ide tražiti neki proizvod.
Odnosno, ako Vaša web stranica ima bolju vrijednost u pretraživačima, to jest prepoznata je kao kvalitetna od strane Googlea, nalazit će se pri vrhu pretrage, odnosno na prvoj ili prvim stranicama pretraživanja, a samim tim će biti i bolje posjećena.
To je i osnovni cilj kod SEO optimizacije za tražilice, naći se pri vrhu pretrage, a to je gotovo nemoguće postići ako imate zastarjelu stranicu budući da Google ima algoritme koji kod izračuna u obzir uzimaju sve gore navedene nedostatke web stranica, počevši od neprilagođenosti svim rezolucijama uređaja, nedostatka relevantnih informacija ili neaktualnosti sadržaja.
Neki od simptoma loše optimizirane web stranice su:
• teško Vas je pronaći na Googleu
• Vaša konkurencija je na prvoj stranici rezultata
• niste povezali stranicu s profilima na društvenim mrežama.
• nemate blog sekciju s novostima i zanimljivostima vezanim za Vašu industriju.
4. Korisnici teško pronalaze bitne informacije
Kako smo već i spomenuli kod problema s izgledom web stranice, jako je bitno složiti dizajn iz kojeg će korisnicima odmah biti vidljive sve bitne informacije. Ako to nije slučaj na Vašoj stranici, korisnici neće potrošiti svoje dragocjene minute, pa ni sekunde, već će otići kod konkurencije s boljom web stranicom i kod njih pronaći što ih zanima.
Upravo ovo svojstvo dobrog dizajna korisnici često ocjenjuju kao najbitnije. Žele znati gdje se nalaze informacije po koje su došli.
Korisnici preferiraju jednostavnost, a web stranica koja nudi sve i sVašta u konačnici ne nudi – ništa. Drugim riječima, korisnici žele što lakše i brže doći do informacija zbog kojih i jesu na Vašoj web stranici.
Zamislite da kupac ušeta u Vašu fizičku trgovinu koja je opremljena najboljim proizvodima, ali ne može pronaći ono što traži. Čak ni blagajna nije lako uočljiva, a dva radnika jednostavno ne mogu pomoći svima u isto vrijeme. U tom slučaju kupac odlazi kod konkurencije, a Vama ostaje propuštena prilika.
Redizajnirajte svoju web stranicu tako da je svakom posjetitelju intuitivno jasno gdje se što nalazi.
5. Loša struktura navigacije i sadržaja
Kada posjetitelji dođu do Vaše web stranice, žele brzo pronaći informacije koje traže bez previše kopanja. Ako je korisnicima previše teško kretati se kroz različite stranice na Vašem webu, brzo će postati frustrirani i okrenuti se drugim izvorima za ono što pokušavaju pronaći.
Previše stranica sadržaja ili loša struktura sadržaja mogu pokopati vrijedne informacije koje korisnici traže i uplašiti potencijalne korisnike. Spori prijelazi i vrijeme učitavanja također će brzo zasmetati posjetiteljima i treba ih izbjegavati kad god je to moguće.
Navigacija Vaše web stranice je važna i za SEO kako bi Google lakše indeksirao Vaš sadržaj. Iznad svega, fokus navigacije trebao bi biti na jednostavnosti i lakoći korištenja.
6. Promijenili ste vizualni identitet
Ako ste napravili redizajn identiteta brenda ili promijenili smjer poslovanja, gotovo sigurno ćete trebati novu web stranicu. Brand nije samo logotip i slogan, to je Vaš cjelokupni identitet i Vaša web stranica je Vaš online identitet. Vaši poslovni ciljevi također će se promijeniti tokom vremena, a Vaša web-lokacija trebala bi odražavati viziju brenda..