Redizajn web stranica

Kreativne web stranice zasnovane na decenijskom iskustvu

Kada ste posljednji put pogledali Google Analytics na svojoj web stranici? Analitika Vam može mnogo reći o tome kako Vaša web stranica funkcioniše i koliko je učinkovita. Jednostavno se prijavite na svoj Google Analytics račun i provjerite kretanje korisnika. Web stranica je izlog Vaše firme i ona je ono prvo što klijent vidi i na osnovu čega će da formira svoje mišljenje o Vašoj firmi.

Bez obzira koliko dobro je Vaša stranica izgledala na početku, promjene su jedina konstanta u digitalnom svijetu

Poznato je kako se u današnje vrijeme jako teško možete probiti na tržištu bez kvalitetnog internet marketinga, neovisno o tome čime se bavite. Međutim, mnogo poduzetnika i obrtnika nije upoznato sa načinom na koji internet marketing funkcioniše. Jedna od glavnih grešaka i pogrešnih mišljenja kod jako puno ljudi je da se internet prostor ne mijenja i da će njihov sadržaj s vremenom imati jednaku vrijednost kao i prvog dana. To se prije svega odnosi na web stranice, jer dosta ljudi ne razumije njihovu važnost i smatra da je dovoljno biti aktivan na društvenim mrežama, a web stranica je tu samo da je imaju. Istina je ipak potpuno drugačija. Niko danas ne može poreći važnost društvenih mreža, ali web stranice su i dalje rezervisane za ozbiljan i relevantan sadržaj, mjesto iz kojeg se može iščitati puno toga o Vašoj kompaniji, pa u konačnici i o Vama samima. Zanemarivanjem web stranice, koja je ipak ono osnovno kroz što vas ozbiljni korisnici vide putem svojih mobitela ili računara, ostavljate dojam neozbiljnosti i površnosti. To je posebno problem ako imate žestoku konkurenciju, pa potencijalni klijenti i kupci gledaju svaki detalj, te zbog Vaše stare i neaktuelne web stranice dobiju lošu sliku o Vama. Web trendovi i standardi mijenjaju se iz dana u dan, pa stoga i ne treba čuditi da stranice puštene u pogon prije dvije ili tri godine, pa i manje, zovemo starima. Nevezano za godine, Vaša web stranica može izgledati staro i odmah nakon izrade, ako ste je prepustili u ruke nekome ko ne prati nove trendove. Ozbiljne web stranice imaju svoju cijenu zbog svega što stoji iza njih: godina iskustva dizajnera, hiljada napisanih kodova programera i u konačnici svakodnevnog praćenja trendova. Jasno je da se ne razumiju svi u web dizajn, ali u tom slučaju bitno je obratiti se stručnjacima koji će Vam znati reći više o Vašoj trenutnoj web stranici, kao i predložiti i napraviti kvalitetan redizajn iste.



Izrada web stranice nije jednokratna investicija

Malo je smiješno da čim pokrenete web stranicu, osuđeni ste da ćete jednog dana trebati odraditi redizajn iste. Pitanje je kada je pravo vrijeme za redizajn postojeće web stranice, odnosno kada ćete s sigurnošću znati da Vam treba redizajn. Ukoliko razmišljate na način “Hajde da nešto promijenimo radi reda” ili jer ste čuli da se inače to radi s vremena na vrijeme znajte da to nisu signali koji Vam govore da trebate redizajn. Dizajn kao i redizajn služi određenoj svrsi. Svrha novog dizajna web stranice proizlazi iz činjenice da ste analizom postojećeg stanja uvidjeli kako ćete novim dizajnom, drugačijim rasporedom elemenata, izgradnjom boljih landing stranica uspjeti povećati funkcionalnost, korisničko iskustvo i na kraju prodaju koju ostvarujete preko weba. Ovo se ne odnosi na vlasnike web stranica čiji dizajn nije mijenjan već godinama i koji nemaju niti postavljen Google Analytics. Za njihove stranice je redizajn jednostavno neophodan.

 

Kada je vrijeme za redizajn web stranice?

Ako još niste shvatili važnost kvalitetne i moderne web stranice, ili ako niste sigurni je li vrijeme za redizajn web stranice, donosimo Vam nekoliko razloga zbog čega bi svoju staru stranicu trebali zamijeniti novom web stranicom modernog dizajna i bolje funkcionalnosti.

1. Web stranica je vidljivo zastarjela

Ne zaboravite da imate samo jednu priliku za prvi dojam. Ovdje, kao što smo već i spomenuli, nije samo problem u godinama i datumu izrade web stranice, već u načinu na koji je rađena, odnosno onome ko je radio na njoj. Od izbora tipografije, blještavih slika i animacija, nedostatka konkretnog sadržaja na vidljivom mjestu, sve su to razlozi za redizajn web stranice, a kojih ima još mnogo i iskusnim web dizajnerima će biti vidljivi na prvi pogled. Još jedna uobičajena greška u dizajnu jest iznošenje svih podataka o Vama na početnoj stranici što može biti zanimljivo i informativno, ali činjenica je da ljudi nisu došli na Vašu web lokaciju da bi čitali, već saznati informacije o Vama. Potencijalni klijenti žele znati šta radite i kako to radite. Zašto bi baš Vas trebao odabrati? Kako bi trebao komunicirati s Vama? Koliko god Vi imali potrebu pisati romane o Vama, u ovoj situaciji, manje je više.

2. Web stranica nije prilagođena mobilnim uređajima

Kako su se danas gotovo svi preselili na pametne telefone, web stranice koje na mobitelima izgledaju jednako kao na računaru postale su gotovo neupotrebljive. Jedna od najvećih mana starih web stranica je prikaz na mobilnim uređajima: sitan tekst, slike, gotovo nevidljivi izbornik i navigacija kroz stranicu, te se korisnici ni ne trude pronaći nešto na njima. Jeste li znali da više od polovice internet prometa dolazi s mobilnih uređaja? Dakle, bitno je kako će se Vaša stranica prikazivati na zaslonu mobitela. Responzivnost je svojstvo dizajna koje omogućava prilagodbu elemenata web stranice ovisno o veličini ekrana na kojem se prikazuje. Drugim riječima, stranica će na svim uređajima izgledati kao da je dizajnirana baš za njega. Osim toga, Google kao jedan od kriterija za rangiranje stranice uzima i responzivnost Vaše web stranice. Možda je konkurencija u rezultatima pretraživanja ispred Vas upravo zbog tog.

3. Loše pozicije u rezultatima pretraživanja

Ne treba posebno govoriti da danas gotovo svi koriste Google za pretragu željenog sadržaja, proizvoda ili usluga. Uz to, jako malo ljudi ciljano ide tražiti neki proizvod. Odnosno, ako Vaša web stranica ima bolju vrijednost u pretraživačima, to jest prepoznata je kao kvalitetna od strane Googlea, nalazit će se pri vrhu pretrage, odnosno na prvoj ili prvim stranicama pretraživanja, a samim tim će biti i bolje posjećena. To je i osnovni cilj kod SEO optimizacije za tražilice, naći se pri vrhu pretrage, a to je gotovo nemoguće postići ako imate zastarjelu stranicu budući da Google ima algoritme koji kod izračuna u obzir uzimaju sve gore navedene nedostatke web stranica, počevši od neprilagođenosti svim rezolucijama uređaja, nedostatka relevantnih informacija ili neaktualnosti sadržaja. Neki od simptoma loše optimizirane web stranice su:

• teško Vas je pronaći na Googleu
• Vaša konkurencija je na prvoj stranici rezultata
• niste povezali stranicu s profilima na društvenim mrežama.
• nemate blog sekciju s novostima i zanimljivostima vezanim za Vašu industriju.

4. Korisnici teško pronalaze bitne informacije

Kako smo već i spomenuli kod problema s izgledom web stranice, jako je bitno složiti dizajn iz kojeg će korisnicima odmah biti vidljive sve bitne informacije. Ako to nije slučaj na Vašoj stranici, korisnici neće potrošiti svoje dragocjene minute, pa ni sekunde, već će otići kod konkurencije s boljom web stranicom i kod njih pronaći što ih zanima.

Upravo ovo svojstvo dobrog dizajna korisnici često ocjenjuju kao najbitnije. Žele znati gdje se nalaze informacije po koje su došli. Korisnici preferiraju jednostavnost, a web stranica koja nudi sve i sVašta u konačnici ne nudi – ništa. Drugim riječima, korisnici žele što lakše i brže doći do informacija zbog kojih i jesu na Vašoj web stranici. Zamislite da kupac ušeta u Vašu fizičku trgovinu koja je opremljena najboljim proizvodima, ali ne može pronaći ono što traži. Čak ni blagajna nije lako uočljiva, a dva radnika jednostavno ne mogu pomoći svima u isto vrijeme. U tom slučaju kupac odlazi kod konkurencije, a Vama ostaje propuštena prilika. Redizajnirajte svoju web stranicu tako da je svakom posjetitelju intuitivno jasno gdje se što nalazi.

5. Loša struktura navigacije i sadržaja

Kada posjetitelji dođu do Vaše web stranice, žele brzo pronaći informacije koje traže bez previše kopanja. Ako je korisnicima previše teško kretati se kroz različite stranice na Vašem webu, brzo će postati frustrirani i okrenuti se drugim izvorima za ono što pokušavaju pronaći. Previše stranica sadržaja ili loša struktura sadržaja mogu pokopati vrijedne informacije koje korisnici traže i uplašiti potencijalne korisnike. Spori prijelazi i vrijeme učitavanja također će brzo zasmetati posjetiteljima i treba ih izbjegavati kad god je to moguće. Navigacija Vaše web stranice je važna i za SEO kako bi Google lakše indeksirao Vaš sadržaj. Iznad svega, fokus navigacije trebao bi biti na jednostavnosti i lakoći korištenja.

6. Promijenili ste vizualni identitet

Ako ste napravili redizajn identiteta brenda ili promijenili smjer poslovanja, gotovo sigurno ćete trebati novu web stranicu. Brand nije samo logotip i slogan, to je Vaš cjelokupni identitet i Vaša web stranica je Vaš online identitet. Vaši poslovni ciljevi također će se promijeniti tokom vremena, a Vaša web-lokacija trebala bi odražavati viziju brenda..

 

Da li ste znali da:

Istraživanja pokazuju da posjetioce određene stranice trebaju dijeliti najviše tri klika od bilo koje informacije kako bi ostali na stranici. Takođe Website Builder Expert ističe i ove zanimljive činjenice o uticaju funkcionalnosti stranice na posjetioce:

• 1 od 4 korisnika će napustiti sajt ukoliko su potrebne 4 sekunde da se on učita
• 46% korisnika neće više posjetiti ovakav sajt
• 1 sekunda dodatnog učitavanja, smanjuje zadovoljstvo potrošača za 16%

Ovo je veoma bitno jer posjetioci smatraju da je na jednoj stranici najbitnije da mogu pronaći informacije koje su im neophodne. Ukoliko to ne pronađu kod vas, vrlo vjerovatno hoće kod Vaših konkurenata.

Redizajn web stranice zahtjevan je posao gdje treba jako dobro znati šta je potrebno promijeniti i na koji način kako bi se vidjeli pravi rezultati i kako bi privukli što više korisnika i potencijalnih kupaca ili klijenata.



Ako ste iz svega napisanog shvatili da Vam je potreban redizajn web stranice